Pro členy - ZS Morava

Kronika

Zimní expedice 2018

Všichni už jsme se na zimní expedici moc těšili. Nejen, že se vyblbneme ve sněhu, ale strávíme skoro týden s kamarády a skvělými vedoucími. Rodiče nás dovezli na chalupu v Krátké, kterou už ovšem drtivá většina z nás dobře zná. Nemuseli jsme čekat ani do zítřka a už vyrážíme na běžky. Na to, že někteří z nás na nich ještě nikdy nestáli, anebo jen jednou až dvakrát, si myslím, že jsme si vedli skvěle. Na běžky jsme vyrazili za tuto expedici několikrát, ale to nebyla rozhodně jediná zábava, kterou jsme tu měli. Hráli jsme i spousty skvělých her. Mezi TOP hry určitě musím zařadit noční hru s názvem ,,Sardel a King-kong". Jenomže jelikož my jsme letos Lovci mamutů, bylo to přejmenováno na ,,Mamut a ztracený v jeskyni". Princip této hry byl, že byl tajně vybrán jeden ,,ztracený" a zbytek byli ,,mamuti". ,,Ztracený" se schoval a zbytek ho musel hledat. Když se potkali dva ,,mamuti", řekli si navzájem ,,mamut" a šli prostě dál, ale pokud na někoho narazili a on jim neodpověděl, byl to ,,ztracený" a ten co ho našel se k němu musel těsně namačkat. Hra se hraje do doby, dokud všichni ,,mamuti" nejsou nalepení na ,,ztraceného". Ale takovýchto zábavných her byla spousta. Nesměl chybět ani kvíz, tematicky zaměřený na dobu kamennou a Lovce Mamutů. Myslím, že jsme si všichni tábor náramně užili, odnesli si neskutečné množství úžasných zážitků a nějaký mobily a počítače nám vůbec nechyběly. Už se nemůžu dočkat, co si na nás vymyslí příště.

Mišel

VELIKONOČNÍ VÝPRAVA 29. 3. - 31. 3.2018

Čtvrtek

Na velikonoční výpravu jsme se vydali na srub u Janštejna. Měli jsme sraz ve čtvrtek v 9:40 na vlakovém nádraží v Jihlavě. Tady jsme si rozebrali zásoby a jeli jsme. Dojeli jsme do Horní Vsi, odkud jsme šli na srub pěšky. Když jsme došli tak jsme vyndali kárku, kotouč a barely a šli jsme se zabydlet. Pak jsme si dali oběd z vlastních zásob. Po něm jsme se vydali na dřevo a zpracovávali jsme ho. Svítilo sluníčko tak jsme si šli sednout na kameny a povídali jsme si. Kluci hráli šipky v lese. Byl nástup. Pak kluci vařili večeři kluci (přesolené a spálené zelí s uzeným a knedlíkem). Večer jsme hráli stolní hry. Konečně přijel Jakubáč. Tak hrál na kytaru a my jsme zpívali. Pak jsme šli na hygič a spát.

Pátek

Budíček byl později, až v 9 a po něm následovala snídaně. Po snídani jsme si sbalili krosny do dvojic a vyšli jsme na výšlap na Roštejn. Cestou jsme plnili minima. Na Roštejně jsme si udělali ohýnek, abychom se zahřáli a dali jsme si oběd. Zpátky jsme zvolili jinou trasu. Po cestě jsme si házeli s papírovou koulí, kterých se válela v lese spousta (asi pozůstatek nějaké hry) a nakonec proběhla šišková válka. Na srubu jsme si dali svačinu. Holky vařili večeři a kluci šli na proutky. Žádné nenašli tak se jen prošli, ale stihly se u toho zmáchat v bažině. Pak byl nástup na louce a večeře. Po večeři jsme zpívali při kytaře a Martinka hrála na flétnu. Pak byl čas jít spát.

Sobota

Ráno byl nástup a snídaně. Po snídani jsme šli hrát kuličky. Všichni jsme se snažili, protože jsme chtěli mít novou kuličku do sbírky. Pak šli holky umývat nádobí, kluci vařit oběd a ostatní šli s Jakubáčem a Marťou dělat dřevo. Po obědě už byl čas jít se balit a uklízet. Uklidili jsme srub a vyrazili do Švábova na vlak, tam byl poslední nástup a kluci si ještě stihli doběhnout na proutky. Ve vlaku jsme zpívali a hráli na kytaru. V 17:10 si nás v Jihlavě na nádraží vyzvedli rodiče. Byla to opět super výprava.